Het moet godverdomme niet veel gekker worden! Zelf ben ik toevallig deze week subiet gestopt met de consumptie van alcoholische dranken, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de Franse regering totaal over the top gaat met de wetgeving tegen het alcoholmisbruik. Reclame voor alcohol is verboden. Om die reden is Heineken.fr door de rechter verplicht te stoppen. Dit op aandringen van de anti-alcohol-club ANPAA (Agence Nationale de Prévention en Alcoologie et Addictologie). Het wijnwereldje staat op zijn achterste benen, want dit zou betekenen dat ook alle wijnsites uit de lucht moeten (Ilja let op uw sick!), en dat wijnbloggers niet meer over wijn mogen bloggen en kranten niet meer over wijn mogen schrijven. Er wordt een petitie gestart en andere actie ondernomen, waarbij men heel hypocriet spreekt over ‘het verbod op alcoholreclame via internet’ en het woord ‘bier’ of ‘Heineken’ niet meer valt. En ondertussen… is de oubollige site van het Franse merk Kronenbourg nog gewoon in de lucht. Die zou alleen al om redenen van goede smaak verboden moeten worden. En die ANPAA, valt ie Heineken aan omdat ‘de fransen’ een buitenlands merk willen weren? Nee, dat ligt subtieler, denk ik. Ze kiezen voor Heineken omdat ze géén Frans merk durven aanpakken. Dat kost banen in regio’s waardoor mensen op straat komen te staan, ongelukkig worden en aan de drank raken. Dus dan maar beginnen met de grootste buitenlander. Ik zou tegen Heineken zeggen: zet even een Franse versie online op de Nederlandse site. Wij Hollandais en France maken wel reclame voor Onsch Neerlandsch Pilsch. Roger? Een rondje Heineken voor de hele zaak. En voor mij een glaasje Hollandsche melk.