Chez Roger & Françoise, dinsdag 21 juni


Klik logo voor smoelenboek.

Jouw stem telt. Elke dag!!!

Langste dag, de verjaardag van mijn moeder (niet vergeten te bellen) en natuurlijk het Fête de la musique van Jack Lang. Vandaag en volgend weekend veel (gratis) concerten in de omringende dorpen. Moet ik ze alleen nog “Lang zal ze leven” leren spelen, is mijn verhaaltje weer mooi rond.

65 reacties op “Chez Roger & Françoise, dinsdag 21 juni

  1. @jeanne: Hier heeft Henk een punt: inhoud alleen verkoopt niet. Je moet ergens een aanleiding vinden om te gaan lezen. Dat is de reden dat zowel in kranten als in de bijbel (en naar het schijnt ook in “Das Kapital’) koppen boven teksten staan.

  2. @peter: Ik denk dat je gelijk hebt.
    Maar die ‘opleuking ‘ moet doorgaans wel slaan op je publiek en serieuze betrekking hebben tot de inhoud. Anders krijg je Prive-achtige en Telegraaf-achtige schijnberichtgeving.

  3. @Marjan: ik feliciteerde jou ivm de verjaardag van Ferry’s vader, logisch toch! (‘t is de warmte denk ik)
    Ik weet nu wat het is om je 50ste verjaardag te vieren, wat een volk, ik sla ‘m maar over volgend jaar:)

  4. Biologisch-dynamische winkels zien er ook niet meer uit als geitenwollensokkenschuren.
    Waar ligt de grens. In mijn sector (film) zie je dat de distributeurs filmcritici zien als het verlengstuk van hun marketingstrategie. Dat gaat ze opbreken want de consument is niet achterlijk en weet donders goed waar informatie overgaat in infotainment – zie het Nippy Nigel log.

  5. Nu verwar je vormgeving met inhoud. Telegraaf en Prive zijn meesters in het opleuken (de T. is niet voor niets met afstand de best verkochte krant van Nederland). Je moet alleen niet geloven wat er in staat.

  6. @henk: dat probleem kom je overal tegen. Neem de autobranche, of de reis-sector. Maar ook de overheid neemt journalisten een al te kritische houding niet in dank af.

  7. @Peter: Het reclamevakblad Adformatie biedt regelmatig een kijkje in de keuken van de marketingjongens en -meisjes. Onafhankelijke journalistiek kennen ze niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *