Chez Roger & Françoise, dinsdag 21 juni


Klik logo voor smoelenboek.

Jouw stem telt. Elke dag!!!

Langste dag, de verjaardag van mijn moeder (niet vergeten te bellen) en natuurlijk het Fête de la musique van Jack Lang. Vandaag en volgend weekend veel (gratis) concerten in de omringende dorpen. Moet ik ze alleen nog “Lang zal ze leven” leren spelen, is mijn verhaaltje weer mooi rond.

65 reacties op “Chez Roger & Françoise, dinsdag 21 juni

  1. Goedenmorgen, grauwe bedrukte dag hier in Amstelveen. Gelukkig hebben we airco, alhoewel ik leiver een raam open heb staan. Nog 4 weken, dan mogen we weer. Tijd om het Frans weer op te poetsen.

  2. Nou, Ik heb haar gebeld. Gezellig. Alles in orde. Ze is net op vakantie geweest met haar man. Naar Zeeland. Elke dag uren gefietst. Gezien zijn leeftijd (89) een hele prestatie.

  3. Over actief blijven, ik zag gisteren een itempje op de tv over een man die het record honderd meter hardlopen had gebroken, hij liep het in 22 seconden… in de categorie 95 jaar en ouder…

  4. Nou je het zegt: Gisteren was bij Het uur van de wolf een reportage over schilders in Rusland (Oekraine?).
    Hoogbejaard, straatarm, in een wereld van alcoholisme en verloedering.
    De schilderijen werden onder hun handen vandaan opgekocht en voor een veeeeelvoud van wat zij er voor kregen doorverkocht.
    Bizar en schrijnend!
    Wel tot op hoge leeftijd werkzaam…dat wel…

  5. Over actief blijven gesproken. Ik kreeg sinds gisterenavond 23.00 uur maar liefst vier nuttige linktips, van vier verschillende stamgasten! Zou het de volle maan zijn?

  6. Iedereen wordt wel verwend vandaag, met al die nieuwe itempjes. Drie maar liefst, alsof het niet op kan! En ik straks maar weer alles archiveren.

  7. Marjan en Krek., gefeliciteerd. Vanavond ga ik de verjaardag van een tweeling vieren, die zijn opgeteld 100 jaar geworden. En dat op de langste dag, duurt het nuttigen van versnaperingen dus ook lang 🙂

  8. Allang niet meer.. sinds 99 bij een bureau en daarvoor nog 3 jaar bij een signbedrijf. Ik ben een paar jaar geleden nog een keer langs geweest, maar Bram was al met de vut..

  9. @henk: ben ik niet met je eens. Die site brengt mij alleen maar in de verleiding om ‘m eens ouderwets narrig helemaal af te kraken. Maar ik ben sterk en zal me inhouden. Dus faalt die site ook op dat punt.
    Oeps, was ik er nog bijna ingetuind 🙂

  10. @henk: Dat wordt gezegd, maar ik heb niets tegen vlugladende, functionele flash. Probleem is dat vel flash-ontwerpers zich verliezen in schoonheid, zonder zich druk te maken om laadsnelheid of intuïtief gebruik. Dan komt de boodschap vaak niet over. Welbeschouwd is Flash net een hond: ’t beest kan er ookniets aan doen dat zijn baasje ‘m laat poepen en bijten.

  11. @Peter: Ben ik met je eens, ken veel collega’s die hun klanten geen oplossingen bieden maar problemen (mooimakers). Maar toch, ‘ inhoud’ sec verkoopt niet, men wil toch opleuking.

  12. @Peter: Ga ’s kijken, wij krijgen ook steeds meer last van sites waar iedereen maar wat roept zonder dat ’t gecontroleerd is, laat staan dat er ‘hoor en wederhoor’ is gepleegd.
    Knip en plak journalistiek.

  13. @jeanne: Hier heeft Henk een punt: inhoud alleen verkoopt niet. Je moet ergens een aanleiding vinden om te gaan lezen. Dat is de reden dat zowel in kranten als in de bijbel (en naar het schijnt ook in “Das Kapital’) koppen boven teksten staan.

  14. @peter: Ik denk dat je gelijk hebt.
    Maar die ‘opleuking ‘ moet doorgaans wel slaan op je publiek en serieuze betrekking hebben tot de inhoud. Anders krijg je Prive-achtige en Telegraaf-achtige schijnberichtgeving.

  15. @Marjan: ik feliciteerde jou ivm de verjaardag van Ferry’s vader, logisch toch! (’t is de warmte denk ik)
    Ik weet nu wat het is om je 50ste verjaardag te vieren, wat een volk, ik sla ‘m maar over volgend jaar:)

  16. Biologisch-dynamische winkels zien er ook niet meer uit als geitenwollensokkenschuren.
    Waar ligt de grens. In mijn sector (film) zie je dat de distributeurs filmcritici zien als het verlengstuk van hun marketingstrategie. Dat gaat ze opbreken want de consument is niet achterlijk en weet donders goed waar informatie overgaat in infotainment – zie het Nippy Nigel log.

  17. Nu verwar je vormgeving met inhoud. Telegraaf en Prive zijn meesters in het opleuken (de T. is niet voor niets met afstand de best verkochte krant van Nederland). Je moet alleen niet geloven wat er in staat.

  18. @henk: dat probleem kom je overal tegen. Neem de autobranche, of de reis-sector. Maar ook de overheid neemt journalisten een al te kritische houding niet in dank af.

  19. @Peter: Het reclamevakblad Adformatie biedt regelmatig een kijkje in de keuken van de marketingjongens en -meisjes. Onafhankelijke journalistiek kennen ze niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *