Ik weet eigenlijk niet meer of we deze al eerder hadden, is misschien ook helemaal niet erg.
De kracht van de boodschap zit in de herhaling toch? Vandaar dat ze in de meest irritante reclames hun boodschap eindeloos herhalen. Of heeft dat weer te maken met de inschatting van het publiek door de boodschapverspreiders?
Anyways, L’Essentiel: heel handig om je kennis van het Frans op peil te houden.
Ik gebruik hem regelmatig om leestoetsjes en dergelijke op te fleuren. Voordeel voor de kinderen (nooit ‘kids’ zeggen): het zijn echt actuele onderwerpen die ze, wanneer ze een beetje het nieuws bijhouden, al voorbij hebben zien komen op TV of in de Metro ( de ‘krant’, niet het OV). Daardoor begrijpen ze de inhoud eerder, raken ze minder snel geïrriteerd cq ontmoedigd en hopelijk, hopelijk blijft er af en toe een woordje hangen.
Nog een bijkomend voordeel: de kinderen hebben het inmiddels door en sommige slimmerds lezen dus regelmatig (via de link op de Electronische Leeromgeving).
En da’s heel fijn.