Heel gek, sommige dingen liggen zó voor de hand, dat je ze over het hoofd ziet. Tenminste, ik geloof niet dat we ooit eerder aandacht besteedden aan Frankrijk-ikoon numero uno: Michelin. Een bedrijf dat ooit alleen banden verkocht, maar inmiddels nét zo bekend is als uitgever van reis- en restaurantsgidsen, en natuurlijk de digitale wegwijzer viaMichelin. Bovendien is het merk met het mannetje notoir uitdeler van sterren voor de beste restaurants. Op de site komen alle facetten aan de orde. Er wordt uitgelegd hoe een band werkt (zit nog meer achter dan je zou denken), en aandacht besteed aan de andere takken van sport. Verder kun je er virtuele kerstkaarten versturen waarop Bibendum een hoofdrol speelt. Eerlijk gezegd vind ik het nieuwe, gerestylede Michelinmannetje een beetje een macho engerd. Maar dat kan ook liggen aan de herinnering aan het grote enthousiasme van ons kinderen als we er vroeger – onderweg in Frankrijk – eentje ontwaarden bij een tankstation of fier voorop een grote Franse truck. Het is gewoon mijn mannetje niet meer. Enfin, troost je met dit wat dommige maar toch eventjes onderhoudende spel, waarbij het de bedoeling is punten te verzamelen door met de pijltjes van je toetsenbord de banden te laten rollen en stuiteren. Bonne route!