Het is mijn werk om reclameslogans te bedenken. Dikwijls bedenk ik er hele rijen leuke en minder leuke, zodat de klant van de klant er de saaiste (kwaliteit is onze reclame) uit kan kiezen. Andere mensen bedenken slogans als hobby. Zij doen mee aan allerlei wedstrijden waarbij je een zin af moeten maken (Ik gebruik altijd Synco want…..), een vraag moet beantwoorden (Van Fabrèze: Welke Romeinse keizer zei: “Pecunia non Olet?”) of een andere jureerbare prestatie moet verrichten. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd worden geworden. En omdat sommigen van deze beroepsinvullers precies dezelfde platte smaak hebben als de jury die hun ideetjes beoordeelt (ik las van iemand die 19 keer voor verschillende producten gewonnen had met hetzelfde juweeltje “Binnen kun je er niet buiten.”), lopen ze heel aardig binnen. Tenminste, qua wasmachines, voedselpakketten, reizen en kleine autootjes.
Ben je ook een spelletjesfan en de Franse taal machtig, dan kun je hier je hart ophalen. Alle denkbare en ondenkbare spelletjes en acties, vaak met de code en/of het juiste antwoord er al bij.
Leuk.