Nieuw! De MacDona Lisa!

Rare jongens, die Galliërs. Kun je je voorstellen dat er in Nederland ooit een actiegroep ontstaat die zich opwerpt voor het verdedigen van de rechten van de bezoekers van musea? Nou, in Frankrijk is het onwaarschijnlijke heel denkbaar. De musea hebben hun eigen consumentenvereniging, die zich teweer stelt tegen de verlouvreding van (onder meer) het Louvre. Ze kwamen een tijdje terug in het nieuws toen ze actie voerden tegen het openen van een MacDonalds in het winkelcentrum onder het Louvre. Alsof de Mona Lisa haar glimlach zou verliezen doordat er in de buurt hamburgers worden verkocht…

Verder gaat Louvrepourtous voorop in de strijd tegen de koppelverkoop van het treintje naar het Trianon en de entree voor de tuinen van Versailles (dus je moet een kaartje van de tuinen hebben om een kaartje voor het treintje te kunnen kopen). Klacht bij het Frauderepressiedepartement! Maar goed, dat is maar een klein onderdeel van de grootscheepse koppelverkoop en gelduitdezakklopperij van de maffieuse Versailles-organisatie.

En daarmee is de deksel nog lang niet helemaal van de beerput… Het blijkt dat de gezamelijke musea van Frankrijk in hun marketing een schandelijk niveau van sexisme ten toon spreiden. Sjaaltjes voor moeder, intelligente boeken voor vader. Tsssssss. Waar moet dat heen met de wereld?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *