De kogel is door de kerk. We zijn een clubje!
Hoewel ik me gruwelijk vergist heb, en HeF niet begin juni maar begin juli gestart is, hebben we toch besloten om onder het mom van een jubileum met hemelvaartsdag 2005 (6,7en 8 mei) samen te komen in Frankrijk. Het 10-maandig jubileum wordt dat dus. Maar ach, wat zou het. De jubel is natuurlijk gewoon een excuus om elkaar na al dat virtuele gebabbel ook eens in levenden lijve te ontmoeten. De vaste gasten (behalve Jeanne wiens mailadres ik kwijt ben) hebben inmiddels een mailtje gekregen.
In de reacties hieronder kunnen we discussiëren over alles het feestelijk samenzijn betreffende. Ferry mailde me al een planning, waarop officiële uitnodigingen, souvenir-T-shirts en een ijsbrekend gezelschapspel figureren. Zelf heb ik horreur van alles wat naar oudejongenskrentebrood en Bonte Avonden ruikt (nooit in het leger geweest, dan krijg je dat) en ben dan ook meer geïnteresseerd in eten, drinken en kletsen. En eventueel een leuk muziekje, al kan ik ook zonder goed leven.
Maar goed, als iemand per se iets wil organiseren, zal ik geen roet in het eten gooien. Zeg het maar….

Ook ik heb een allergie voor reunies, bruiloften en partijen, waar we allemaal aan mee moeten doen, zingen, spelletjes en sketchjes opvoeren…..voor mij moet het zo min mogelijk op een reunie of feestavond lijken , maar gewoon een gezellig eten, drank en kletsen…ik heb geen moeite om sportief een mooie wandeling te maken of een leuke stadswandeling met eindbestemming eten, drinken en kletsen….
….uiteraard heb ik ook een pesthekel aan een tochtje met een huifkar, zingend kijken naar de kont van ’t paard….
Als er behoefte aan is kunnen we met zijn allen een beeld maken van gasbeton, werkt heel makkelijk en is goedkoop materiaal.
Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik dit wel heel leuk vind om te begeleiden, maar dat ik persoonlijk niet zo hou van al dat soort georganiseerde activiteiten, ik sluit me wat dat betreft bij Krek aan.
Kunnen we ook regelen dat de oudere kinderen op de jongere kinderen passen?
bas en ik zullen wel oppassen 😉
mij lijkt ook het leukste gewoon wat eten, kletsen, naborrelen.
en overdag wat van de omgeving te bekijken lijkt me ook wel leuk. Bas en ik zijn alleen nog in de Dordogne geweest, dus hebben nog niet veel van het mooie Frankrijk in levende lijve gezien.
Ik heb het mijn kinderen gevraagd en de meiden willen mee!!
(Emma 16 en Andrée, dan bijna 15) Ik denk dat mijn zoon Pieter (18) alleen meegaat wanneer zijn vriendin Marit (ook 18) ook meewil. Ze hebben als het goed is (ook Emma) net hun CSE’s achter de rug.
Natuurlijk neem ik ook Bo (dan bijna 2) en Tim (dan bijna 53) mee. Nog wel even regelen dat de buren op Nico (8) en de Tokkies (3×1) passen
gezellig hoor!!
@ dineke wie/wat zijn de tokkies ?
Verder wil ik graag op een huifkar liedjes in een sketchvorm doen samen met Frank als het kan 😉
waren het niet de visjes?
Dat zijn mijn scharrelkipjes. Ze gedragen zich heel behoorlijk, heb nooit kapotte eieren
ohja, hahahaha
@JohnP, mag ik dan ook mee?
We kunnen natuurlijk ook een cursus Haags gaan, genoeg Hagenezen onder ons.
Bas kan ook een aardig woordje Haags lullen
en de huifkar wil ik niet, vind ik zielig voor de paarden
Goh, ik ben ook geen feestbeest. Geen polonaise wat mij betreft of bonte avonden. Daar krijg ik altijd een wee gevoel van in mijn maag. Volgens mij zijn we het daarover met elkaar eens.
Ik vind wel dat iedereen gewoon een goeie bak moet vertellen of een Frans versje moet voordragen. Niet dan?
dan mag jij die van mij ook voorlezen!
ik ken er maar 1: le pape est mort.
ik ken er ook wel een, le coque est mort (als je coque zo schrijft)
heb het ooit op de basisschool geleerd.
of: ‘sur le pont d’avignon’…
Geweldig ik hoor een reclame met Chriet tietulaer moet direct denken aan de moderator van FF 🙂
Is die Titulaer al niet heel lang geleden gaan hemelen?
Je hoort in ieder geval nooit meer wat van ‘m. Ik moest vroeger altijd mijn keel schrapen, wanneer ik ‘m hoorde.
@Jolanda: het is coq
Le pape est mort!
Un nouveau pape est appelé à regner.
Araingnée?
Quelle drôle d’idée!
Pourquoi pas libellule ou papillon!!
Vous n’avez rien compris!
Je recommence….
Le pape est mort!
en enz.
Dit grapje werkt alleen wanneer het wordt uitgesproken, niet wanneer je de tekst leest
à regner spreek je nl hetzelfde uit als araignée
Frans is daarvoor de ideale taal, omdat je één klank soms wel op 5 verschillende manieren kunt schrijven.
Zelf bedacht:
J’ai le cerveau lent.
Mais seulement.
Quand il y a du vent.
Dineke snapt ‘m al. Jij, Jolanda?
Cerveau lent cherche Vent de folie
ik snap ‘m
Hoe ging die ook alweer met die toren?
@Krek: ik heb een juweeltje voor je gevonden.
Denk dat ik er maar een logje aan ga wijden. Puur voor de liefhebber.
neen, titulaer leeft nog, is door een hersenbloeding echter nog maar een “schim” van wat hij eens was….en dat was al niet veel.
Is trouwens een aardige vent. Ik heb hem meegemaakt in zijn goede tijd. Hij kwam een presentatie geven, en iedereen had de houding van “die zullen we eens lekker inmaken”.
De presentatie was echter zo charmant en ontwapenend, dat iedereen met hem wégliep. Klasse.
Krek, dit weblog is een witte raaf onder de weblogs.
Echter, er is een geweldige turn-off…..
Wanneer de pagina opstart zie je, als in een nachtmerrie, Bea.
Kun je daar niets aan doen ?
Ik voel me als Hollandais totaal niet verwant/gerelateerd/vertegenwoordigd/vertederd door dat logo, integendeel.
Ik weet dat je Italieforum verafschuwd, en terecht, niettemin is hun logo zo veel plezieriger dan dat van Hef.
Misschien idee voor een “decembertarget”, de ontwikkeling van een nieuw logo ?
Of ben ik de enige die zich hieraan stoort ?
Heb je trwouwens wel portretrecht betaald ? (een doortrapte actie van mij om op een andere manier hetzelfde gewenste effect te bereiken ?)
sorry,
verafschuwt
trouwens
Dat was het, ik wist dat hem iets was overkomen. De klok en de klepel, enfin.
John: wat voor hekel je ook aan Bea mag hebben, het is een feit dat zij voor de Nederlanders ‘in den vreemde’ toch het Nederlandergevoel belichaamt
@Dineke, voor mij niet hoor!!
Ik word steeds zenuwachtiger, krijg net een telefoontje dat er nog 2 bij komen, we zitten nu op 12. Ik ga steeds meer denken, waar ben ik aan begonnen?!?!?!?!?!?
@Marjan: ik ben niet extreem koningsgezind. Vind dat het er gewoon bijhoort, bij Nederland. Nou moet ik wel zeggen dat ik uit een echt VVD-nest kom (maar dat wist je al) en opa ging er prat op dat Bernhard en Claus op bezoek waren geweest (stelde niet veel voor, maar toch)
Marjan!! Waar maak je je nu zo zenuwachtig over/voor!!!
Wedden dat de helft van de cursisten er uit nieuwgierigheid zit? Die vinden alles wat je doet prachtig! Want je bent vreemd, dus exotisch
@Marjan: ik heb vandaag jouw kunstwerken bekeken op je site; zeer verrassend en verschillend. Ik ben zeer gecharmeerd van het blauwe beeld met vrouwspersoon ….ik heb net boetseerwas gekocht omdat ik iets in brons wil gaan maken…lijkt me spannend…ik heb ook beeldgehouwen en potten gedraaid….ik hoop dat we in de atelierwoning de draaischijf kunnen plaatsen…
@Marjan: dat vind ik ook een prachtig beeld.
Zet die maar in de lesruimte en je hebt gelijk een professionele uitstraling!
Ik ga een beetje blozen van al die complimentjes….
Tuurlijk weet ik dat zeker de helft uit nieuwsgierigheid komt. Ik voel me gewoon nog onzeker met de taal. Iedereen kan zeggen dat ik het goed doe, maar zelf vind ik nog steeds gebrabbel, vandaar die onzekerheid.
Goh, dat van titulaer wist ik niet. Ik heb hem een aantal keren meegemaakt. Aardige man. Hij is ooit een keer in het radioprigramma ronflonflon van Wim T. Schippers geweest. Wim dacht hem wel even in te pakken . Mis dus. Op een bepaald moment wist Wim niet meer wat hij moest zeggen. Die titulaer had hem volkomen omvergepraat. Prachtig.
Marjan vindt knoop ook mooi.
@John: Ik heb niks tegen Italiëforum. Ik ken het zelfs niet. OK, ff gekeken, maar dat is toch wel heel obligaat. Een paar Italiëclichés aan mekaar gefotoshopt. Niks mis mee, maar ook weinig origineel. Visuele Muzak. Beatrix daarentegen is een litho van de kunstenaar Sam Drukker, die ooit de mentor van mijn vrouw was op de Wackers Academie. Ik heb hem keurig gevraagd of ik het mocht gebruiken voor het weblog. Hij vond het geen bezwaar. Drukker maakt het portret in opdracht, ter vervanging van het gedateerde statieportret van hoe heet ze, die kunstenares met de F16 in de tuin…. Beatrix keurde het af, omdat ze het niet flatteus genoeg vond. En Sam weigerde het aan te passen.
Ik vind het echt een prachtig portret, al begrijp ik dat Beatrix er niet echt blij mee was. Die ietwat afstandelijke blik, dat Rembrandteske van haar wenkbrauwen, het regenteske van een vorsende vorstin! Een originele litho staat levensgroot op mijn kantoor, waar haar ogen me dwingen tot Hollandsche productiviteit. Nee, voorlopig mag Bea blijven. Al was het maar omdat je een sterk en direct herkenbaar merkbeeld niet moet veranderen. Kijk maar eens bij Frankrijktoplist. Ons logo springt er echt uit!
Dat Italiëforum doet me erg denken aan het Frankrijkforum. De layout is gelijk. Zit daar hetzelfde bedrijf achter`/
de juf spreekt: het is statiegeld en staatsieportret.
Blèèèhhh, ik krijg bijna een hekel aan mezelf
Geen probleem, Dineke, leren is nooit weg, ook niet van een juf.
@Robert: ja, net als spanjeforum is het allemaal van Tera BV.
Krek,
het gaat er niet om of het portret fraai is of niet – de kunstenares heet trouwens Marthe Röhling-
het is het idee dat je ermee uitdraagt. Alsof de expats van hef een stelletje echte Hollanders in den vreemde zijn die op koninginnedag zingen op een obligaat ambassadefeestje en eigenlijk heimelijk allemaal terug willen zodra de uitzending erop zit. Beeh.
Komt nog bij dat Bea voor velen een uiterst inhalig persoon is, die de pers schoffeert met “de leugen regeert”, en zich niet schaamt zich te omringen met dubieuze figuren als Pa uit Argentinié en golddiggers als “dat schatje van die Lange”.
Het logo van Hef zou juist iets moeten uitstralen van onthaasting of het nemen van de stap naar het land waar het leven nog goed is. Zoals het logo van Italieforum tracht kunst en cultuur in zich te verenigen – en da’s inderdaad een beetje bont uitgevallen, maar als je het aanklikt, dan denk je “aha, juist ja, daar gaat het om voor de emigrés naar dat land “.
Zoiets zou er ook voor Hef moeten zijn.
Maar goed, als ik de enige ben die zich stoort aan het logo , dan leg ik me daar graag bij neer.
Ach, storen doe ik mij er niet aan. Maar John heeft wel gelijk. De meeste van ons proberen denk ik o.a. de Oranje kleur te ontvluchten. Ze vallen weer eens volkomen door de mand, je ziet ze alleen in de Story en op koninginnedag. Juist in tijden als deze zou een optreden in een of andere vorm van de Oranjes positief kunnen zijn. De stilte is echter weer eens pijnlijk.
Wellicht geeft het logo een verkeerd signaal. Maar wie HeF één keer bezoekt, weet wat voor mensen hier komen. Ik heb tot dusverre niet het idee dat we verkeerd volk aantrekken. Jørgen is zelfs een radicale republikein en antimonarchist!
En mijn koningsgezindheid is ook meer ‘camp’ dan dat ik met de Oranjes dweep. Ik heb het koningshuis altijd wel een mooi – zij het een prijzig – symbool gevonden, waar heel wat buitenlanden ons om benijden.
Bea is inmiddels hét symbool voor HeF. En als het alternatief een kunstig gephotofucked glooiend landschap, met een fles wijn, een alpinopet, een stokbrood en de Eifeltoren is, conform Italiëforum, dan ga ik opnieuw blind voor Bea.
@Robert: het zou de koningin inderdaad sieren als ze nu op TV zou verschijnen om ‘de boel bij elkaar te houden’. Toen we Wim Kok nog hadden, was dat minder nodig, want die kon die vaderrol prima zonder haar af. Maar nu met die pieppop Balkenende…
Ik mis Wim ook.
Enfin, nog ideeën voor het jubileum? zei de republikein.
Gewoon, kampvuurtje glaasje wijn, hapje(vegetarisch graag) , kletsen.
@Robert, ook geen foie gras dan??????
Helaas, ik ben geen vegetarier. Ik eet gewoon geen vlees. Jaren geleden de beslissing genomen omdat die bio-industrie zo ziek is. Ik vindt dieren eten absoluut niet zielig dus, (doen ze dat niet allemaal in de natuur) en vindt leren stoelen in mijn auto heerlijk. Alleen als je jaren geen vlees eet vindt je het niet lekker meer. Dus ook geen foie gras.
Waarom geen biologisch vlees?
Ik eet al 10 jaar geen vlees, ik lust het gewoon niet meer. De rillingen lopen over mijn rug als ik het ruik. Gewoon niet meer gewend.
@Krek: ik heb naar immogo gemaild.
@ Jeanne: Ik heb teruggemaild. Hanneke ook.
@ Krek.
Mag ik niet meedoen ? Ik heb slaapplaatsen aangeboden en schrijf toch ook regelmatig mee aan Sloeber ?
Tuurlijk, Yinda! Ik heb gewoon niet alle stamgasten op een rijtje in mijn hoofd (huiswerk!) en waarschijnlijk had jij net een paar dagen niet gereageerd. Je krijgt snel een mailtje.
Misschien wordt het toch tijd voor een bijdrage aan het stamgastenboek?
Wie rookt er allemaal hier.
niemand hier
Tim rookt helaas van die oudemannetjes-sigaren. Maar hij mag het hier alleen maar buiten. Bij een ander ook dus.
Wij zijn in maart dit jaar gestopt, dus wij roken niet en de kinderen ook niet.
Wij zijn ondertussen tig jaar geleden gestopt, maar zijn beide verstokte rokers geweest. Met name mijn man.
Op grond daarvan hebben we afgesproken dat we er niet neurotisch overdoen. Bij ons mag thuis wel (door anderen) gerookt worden.
We voeren echter wel een duidelijk ontmoedigingsbeleid naar onze kinderen (wat tot nu toe lukt).
Heerlijk allemaal verstandige mensen. Mijn vrouw en ik waren zware rokers. We zijn al een aantal jaren gestopt. Zo te zien wordt het een rook-vrij weekend.
Ik rook ook al een paar jaar niet meer. Hoewel ik het soms wel mis. Mijn vrouw is verstokt niet-roker en zal jullie verstandige houding zeer op prijs stellen. Zij vindt rokers dom. Waarom ze ooit met mij getrouwd is… (toen rookte ik nog een pakje per dag)?
Dus als ik het goed begrijp zijn we allemaal niet- of ex-rokers, behalve Tim met zijn oudemannetjes-sigaren.
Volgens mij rookt Hanneke.
van, en bij mij mag er best wel gerookt worden
En Coco rookt ook. Een roker van een paar maanden stoppen en dan toch weer opnieuw beginnen. Ben me nu aan het voorbereiden om ECHT te stoppen op vrijdag 31 december. Ik heb een hekel aan mezelf.
Ach Coco, ik zei destijds dat alleen een zwangerschap me kon doen stoppen. En zo was het ook. tot het echt zeker was dat ik zwanger was, rookte ik meer dan ooit tevoren, want net een baan aangenomen van iemand die overspannen was (ik kwam erachter waarom).Cold Turkey gestop en zo’n 2 maanden na de bevalling, bij een etentje bij de buren hield ik het niet meer. 1 Shagje. Ik ben naar onze eigen flat gerend en haalde net op tijd de pot. Ik kon er gewoon niet meer tegen en dat is nooit veranderd. En toch….wanneer ik zwaar getafeld heb, bij een koffie en een likeurtje wil het nog wel eens jeuken. Gek, hè?
Zal de moed dan maar niet verliezen en hopen dat ik er op een dag vreselijk van over m’n nek ga.
Er mag bij ons ook best gerookt worden. Ook ik ben eerst tig keer gestopt voor dat het echt lukte. Ik ben bij alle 3 de zwangerschappen gestopt en ook weer begonnen. Nu ben ik dus al sinds begin maart gestopt en het gaat me nu heel erg makkelijk af en inderdaad na een lekkere maaltijd zo bij de koffie dan gaat het kriebelen, maar verder eigenlijk niet meer.
oke, volgende vraag
Wie drinkt er allemaal hier.
IKKE!!!
En Tim ook. Behoorlijk.
En mijn kinderen beginnen ook al.
Nu de hond nog.
Ook dat doe ik!
We zijn al jaren gestopt en toch steekt de behoefte aan een sifaret soms de kop op. Na 14 jaar nier roken en ik na 6 jaar toch weer begonnen. We zijn nu voor de 2de keer gestopt. Voor mijn gevoel is het dit keer definitief. Alleen stoppen met drinken is nog niet gelukt.
Begin me schuldig te voelen over m’n (rook) gedrag.
Ik heb een hele fles Bordeaux op vanavond. Maar ik rook niet meer.
heb al heel wat pogingen gedaan om te stoppen met drinken… het is me nog nooit gelukt……
Dus ja ik zeg het maar eerlijk: ik drink, en Jorgen ook, en mijn meiden ook als ze de kans krijgen en onze jasper vind het vies.
coco, niet schuldig voelen hoor over dat roken…. is helemaal niet nodig.
Ik ben de enige roker geloof ik.
Samen met Tim, de man van Dineke, die rookt oudemannetjes-sigaren, dat is nog erger…
Ik vind het nog steeds lekker ruiken, zo’n vers sjaggie, zelfs een oudemannetjessigaar of een pijp…
Hanneke en man roken niet. Waar komt het idee vandaan dat ik dat wel zou doen?
Ik ben trouwens 1 van die ex-rokers (15 jaar geleden gestopt) die loopt te zeiken over rokers, simpelweg omdat ik er super-allergisch voor ben geworden: hoofdpijn, rode ogen, hoesten tot ik stik, dat soort dingen. Niet fijn, want het barbezoek is daarmee beperkt tot virtuele café’s. Kun je nagaan hoezeer RF voor mij in een behoefte voorziet!
We drinken trouwens wel allebei. Vooral wijn. Komt dat even goed uit!
@Hanneke, ik weet hoe dat voelt. Er zijn hier wat bezoekers uit de U.S.A. over en die zitten 4 ruimtes verder de hele dag te roken. Ik zit hier dus nu met het raam open en ga iedere dag met tranende ogen naar huis.
Rokers uit de USA? Wat zullen die blij zijn dat ze eindelijk mogen!
Ik denk dat we wel mogen concluderen dat er op de HeF-jubileumbijeenkomst in ieder geval binnen niet gerookt of geblaft wordt. Ik haat het wanneer een gezellig avondje wordt gedomineerd door honden of kinderen die continu de aandacht naar zich toe trekken. Gaan die honden elkaar niet afslachten trouwens? Of zijn ze allemaal zo goed afgericht dat je ze een avondje alleen en/of met elkaar kunt laten? Of gaan we binnen wel roken, zodat Hanneke en RobertS buiten op de honden kunnen passen. Op honden passen in Frankrijk, dat was toch zo’n beetje de droom, Hanneke ;)?
Wás is het juiste woord, Krek.
Ik DURF al niet meer te komen. Moet er even aan toevoegen dat wanneer ik bij niet rokers op bezoek ga ROOK IK OOK NIET. Savoir-vivre.
Voor de goede orde, zelf heb ik als ex-roker geen bezwaar tegen als mensen af en toe een sigaretje opsteken. Zeker als de kachel of open haard brandt, trekt het tamelijk snel weg. Maar uit ervaring weet ik ook dat als niemand rookt of als er mensen echt last hebben, dat het dan helemaal niet erg is om samen met een andere nicotinelijer gezellig even buiten te gaan staan comisereren.
Ik denk dat mijn oudst niet meegaat, wegens de examens. In dat geval laten we de hond thuis. Het is toch een gedoe, in de auto, met uitlaten e.d..
Tim staat altijd te blauwbekken buiten. En rochelen dat ie doet. Getver, nog 1 nachtvorstje en het is gebeurd, denk je dan.
Kinderen die continue de aandacht naar zich toetrekken??? Oeps dan kan misschien de kinderen en Jorgen ook beter thuis laten!!!!
Volgende vraag, wie is allemaal op dieet, heeft dat net gedaan of gaat dat binnenkort doen?
Oh jee, hier doet iemand de doos van Pandora open ;).
Ik ben weer terug in de armen van Atkins. BBQ? Prima!
Overigens ga ik natuurlijk gewoon zondigen tijdens die dag!
Ja hoor, straf jezelf maar flink.
Hebben we een huisje in Frankrijk; kunnen we eindelijk geoorloofd Bourgondisch eten – zetten we onszelf op dieet!!
Hoe calvenistisch nederlands!
Ik kan wel lekker doorvreten, Jeanne, maar elke kilo extra betekent een kilo extra optillen als ik spring om te smashen of blokken met volleybal. En een kilo extra op mijn toch al protesterende gewrichten bij het neerkomen. Ik speel al ruim 30 jaar volleybal en wil het eind aan dit plezier zo lang mogelijk rekken. Ik heb bovendien niet de indruk dat gezond eten iets met Calvinisme te maken heeft. Ik ontzeg me niet iets omdat ik tegen genieten ben, maar omdat ik moet kiezen wáár ik van geniet. Eten, of spelen. Allebei tegelijk wordt steeds moeilijker.
Maar ik begrijp dat jij geen probleem hebt met je gewicht?
Er is een groot verschil tussen dieet-houden en doorvreten. Daar zit van alles tussen wat zowel gezond is als bourgondisch.
En natuurlijk ben ik ook niet meer de den die ik was toen in 20 was. Er zit zo hier en daar beslist iets teveel. En zodra het me in de weg gaat zitten, vind ik dat ik er iets aan doen moet.
Maar ik geloof niet zo erg in snelle oplossingen. Het zit hem volgens mij in gewoontes.
Zet iets maar tussen haakjes!!
Je hebt gelijk. Ik denk dan ook dat Atkins en het SB dieet beide bedoeld zijn om een soort bewustzijn te creëren. Een eetpatroon dat je – na een schok voor je systeem – je leven lang aan moet houden.
Op die anti-Franse site fuckfrance.com stond ook een stuk over de slanke Fransen. Waarom, want ze eten toch alles? Ja, maar ze nemen wel de helft van wat een Amerikaan opschept.
Tjonge, tjonge. wat weegt iedereen dan wel dat het zo’n obsessie is? Wat is te veel? Een van de factoren is geloof ik het soort vet wat je eet. Olijfolie is erg gezond, Harde vetten niet. Een extra kilo is echt niet zo erg. Maar goed, om als eerste een bekentenis te doen, ik weeg 89 kilo. moet eigenlijk 1o kilo van af. Dat lukt dus niet.
Wat een stilte hier. Kilo’s wil ik horen….
@Allen, ben net gestopt met roken (juni 2004) drink (indien mogelijk) behoorlijke hoeveelheden. Door niet roken moet er nu 10 kg van af. (wordt een zeer lange termijn project)
Ik heb geen weegschaal – echt niet!
Ik weeg 91 kilo, op 1.83 m. Volgens de body mass index moet ik voor gezond eigenlijk iets van 75 wegen. Maar ik zou al erg blij zijn met 85.
112 🙁
Ik zeg niet wat ik weeg. Een dame hoeft dat niet te doen. De leeftijd is al erg genoeg.
Laten we het erop houden dat ik volgens de BMI tegen de boevenste lijn aan zit (en dus op moet passen) Best moeilijk voor een Bourgondisch type als ik. Ik rook dus al 19 jaar niet meer en dat vind ik al heel wat. Verder drink ik alleen wijn, geen sterke drank. En ik gebruik olijfolie, geen harde vetten.
Wat is dit eigenlijk! Gaan we elkaar langs de lat leggen ofzo?
Bovendien heb ik een sterk gevoel van déjà vu. Dit gesprek is al eens geweest. Laten we ons hier beperken tot zaken onze bijeenkomst betreffende, en onze dieetperikelen elders bespreken. Zal ik een speciaal logje openen? Nee, hè?
Alsjeblieft geen speciaal log daarover. het is nu duidelijk dat het volgend jaar een Bougondische bijeenkomst wordt. 🙂 Ik zal dochterlief eens polsen of die definitief wel of niet meegaat, en of vriend dan ook mee wil.
Ze moet wel kunnen innemen, je dochter…..
Je bedoelt drank??? Zal in haar geval niet veel zijn. Ze schamen zich een beetje dat hun ouders een fles wijn per avond drinken.
Ik denk trouwens dat we op dat weekend toch op een of andere manier een echt Roger en Francoise cafe moeten hebben. Heeft iemand cafe spullen?
@Robert: met z’n 2-en of per persoon?
Let op je antwoord! Mijn kinderen tellen ook de flessen! (En zijn in mijn geval mild omdat het om de zwakkere alcoholica gaat)
W.b. de caféspullen: genoeg tijd om creatief te zijn, toch?
Dat is dus per persoon. 🙂 . En ik ben dus absoluut niet kreatief. Ik verkeerde jaren in de waan dat ik dat wel was. Todat ik een keer meehielp op een ouderavond. Niets, maar dan ook helemaal niets kwam uit mijn handen. Op zo’mn avond leer je jezelf pas goed kennen…..
Dan is het goed….
W.b. die creativiteit: wedden dat we straks ont-zeeeeeettend creatief zijn met z’n allen?
Ik heb er zin in!!!
Nog vijf maanden voorpret. Pffff. Ik zit er wel aan te denken een soort familiarisation trip te ondernemen, om de regio een beetje te verkennen en om feestlocaties te scannen. Hier in de buurt is zo’n groepsgîte, met een enorme keuken, een stuk of 5 slaapzaaltjes (gezinsformaat), een groot terras en een open haard-kamer. Ideaal voor zoiets als wat wij van plan zijn. Dat moet daar in de buurt toch ook te vinden zijn?
@RobertS: kreativiteit is heel relatief.
Elk kerstbakje dat ik maakte viel al uit elkaar voordat ik thuis was, maar schilderen of dichten gaat goed!
Dichten gaat mij ook redelijk af. Ik heb mijn huisgenoten meegedeeld dat er volgend jaar mei een bijeenkomst is van HeF. Helemaal begrijpen doen ze het volgens mij nog niet helemaal. Dat ik af en toe glimlachend achter de computer zit valt ze wel op. Die groepsgitte lijkt me een goed idee.
Een idee,
Wij lopen en klauteren zelf veel in de bossen van de Morvan en het is misschien leuk om met z’n allen een dergelijke actie te ondernemen. Teambuilding, helemaal gratis.
Mont Beuvray, is een bergtop in de Morvan met een geweldig uitzicht over de omgeving. Een interessante wandeling naar de top waarbij je langs archeologische opgravingen komt. De rit met de auto naar mont Beuvray geeft meteen een mooie indruk van het gebied.
De Morvan heeft veel mooie wandelroutes en eventueel onder leiding van een gids kom je op de mooiste plekken.
’s Middags met z’n allen de keuken in en gezamenlijk de maaltijd in elkaar flansen.
Je kunt natuurlijk aanschuiven in een restaurant, maar zelf lekker aanprutsen geeft veel meer gesprek en leut onderling.
Een gelegenheid waar we dit kunnen doen en eventueel overnachten zou dan ideaal zijn.
Top idee ronaldus.
Wandelen? Je bedoelt met je voeten en zo? Brrrr, wat een stamgast al niet moet doen om bij de groep te horen. Maar ik vind het prima hoor. Zaterdagmiddag Mont Beuvray. Zateragavond Buf Bourguignon. Zondagochtend uitslapen.
@Marjan, als jij dan die workshop beeldhouwen geeft, heb ik meteen een monumentaal beeld voor het bordes 🙂
wij zijn trouwens ook ex-rokers, in januari gestopt.
Alleen rook ik nog op vakanties, op een of andere manier krijg ik het voor elkaar om alleen op vakantie te roken.
Maar niet als ik 1 dagje weg ben, want dan ga ik teveel roken (soort inhaalslag misschien), heb ik een keer gedaan, de rest van de avond ziek helaas.
Eten kunnen we alletwee wel, maar ook niet teveel, zit altijd wel redelijk snel vol. Overgewicht is ook aanwezig bij mij, vandaar geen foto van mij in het smoelenboek 🙂
Bas is erg lang en heeft altijd wel wat meer eten nodig, hoewel dat de laatste tijd ook wel weer meevalt. Hij is alleen echt DIE boer die niet eet wat hij niet kent 🙂
Wandelen ben ik ook voor! niet te ver, of ik moet eerst gaan trainen, heb net van de ANWB een heel mooi boek met 500 wandelroutes in Frankrijk gekocht, erg mooi. Staan ook een hoop tips in voor lange wandelingen.
Leuk wandelen, maar niet te zwaar, want wij hebben er nog 1 van 4 jaar bij.
Over overgewicht praat ik niet meer, dat heb 8 jaar geleden ingesteld als verboden onderwerp….
Tuurlijk wil ik die workshop beeldhouwen doen, maar dat moet ik wel bijtijds weten, moet er wel het één en ander voor regelen…
Ach een van 4, die zijn leuk.
Ja, die zijn zeker leuk, nog zo heerlijk ongecompliceerd…..
Jorgen toch ook….
SORRY JORGEN ONGECOMPLICEERD…… GOD STA ME BIJ…..
🙂
Ik denk dat Ronaldus bedoelt: Jørgen ook zo onbezonnen als een 4-jarige. Waar hangt die eigenlijk uit? Fulltime op de crêche?
Even iets anders, ik heb met Google die gîte gevonden. Wat vinden jullie… boeken?
oke, als je onbezonnen bedoelt, dan ben ik het wel met je eens. Jorgen zit nu in Madrid, morgen komt ie weer thuis en woensdag vertrekt ie weer naar Den Haag en als het goed is, arriveert hij vrijdagavond net voor achten weer hier zodat ik op mijn gemak kan vertrekken voor mijn laatste les.
Ik ga even kijken naar de gite…
Ziet er goed uit, maar is ie groot genoeg, we zijn toch met meer dan 24 personen?
We zijn met meer, maar velen kunnen terug naar huis. Verder zijn er wellicht die liever in een hotel gaan. Mijn vrouw is bijvoorbeeld niet erg gîterig. Ik wel, als het betekent dat ik niet meer hoef te rijden. Verder zag ik dat ze Quads te huur hebben. Goed voor de teambuilding. Dan kan Ronaldus lekker met een groepje naar boven lopen, waar wij dan wachten met de quads voor de gezamenlijke picknick.
ziet er wel gezellig uit. maar als we daar gaan eten, weet ik niet of dat kan met meer dan 24 personen?
als het maar niet TE duur wordt, wij hebben het niet al te breed…
De prijzen per persoon staan er bij, Jolanda, lijkt me niet onoverkomelijk.
Wandeling: goed idee. Vinden onze honden ook leuk. Haha.
Gite: ziet er leuk uit maar ik denk dat wij de voorkeur aan eigen caravan of een hotel geven. Ben niet zo’n gite-mens.
Eten maken: leuk. Ik beschik zowaar over enig culinair talent.
Leuk allemaal, ook de trikes. Mijn dames huisgenoten zijn echter minder te vinde voor een gitte. Zal dus wel een hotel in de buurt worden.
Wat is het verschil tussen een gitte en een hotel ?
wéér een site gevonden over les neérlandais au France. Kijken of dit wat voor me is. Kan iemand in één zin (geen zin om alle historie te kennen) uitleggen waar dit over gaat?
Wat wij doen, willen en hebben gedaan staat op onze site.
ik zou zeggen: ga naar onze beginpagina. Daar staat het.
het is overigens en France. (ja, ik ben een frik en kan het niet helpen)
Ik had ‘r al gemaild. Die komt hier natuurlijk niet meer, want oud logje. Goed dat jij ‘m ook vond, Dineke!
het is een ‘hem’ (toch?)
Arian en Marja plus twee kinderen, je hebt gelijk. Arian. Blanke vent, dus.
@Krek, voor een juiste telling. Truda en ik dus, plus 4 kids
(pubers :-()
Pubers die graag wat bij willen verdienen als oppas????
Ik neem dus hoogstwaarschijnlijk (even afhankelijk van SE-roosters) 2 meiden mee, dan resp. 17 en bijna 15.
Ik drie jongens van 14-17-18 en een dame van 20
`wij zijn met z’n 4-en
Lijst bijgewerkt. Ik kom op 33, nog even afgezien van de twijfel gevallen. Heeft iedereen het adres van de speciale pagina over dit onderwerp?
yep
hotelletje geboekt in moulins engilbert voor 2
Die heb ik nog ergens, ik weet helaas nog steeds niet met hoeveel we komen.
Ik had al de tijd nog niet laten horen of we wel of niet zouden komen. Dit i.v.m. een mogelijke komst van 11 familieleden in die week. Dat hebben we twee jaar terug ook gedaan. Het was nu onzeker of het door zou gaan omdat enkelen niet konden.
Op oudejaarsavond heb ik gehoord dat het geregeld is en dat het door gaat: 11 familieleden op de stoep die de handen even uit de mouwen willen steken en verder als God in Frankrijk op het erf willen zitten! Hartstikke leuk!
Bovendien willen ze allemaal blijven slapen (de vorige keer zaten beide hotels in het dorp vol met familie), wat eigenlijk helemaal niet kan. Dat wordt dus op zolder – onder de dakpannen!!
Helaas….kunnen we dus niet tegelijk bij jullie zijn. Dat is wel jammer.
Misschien kunnen we nog wel iets van ons laten horen.
(het worden er 13)
Wij komen natuurlijk ook. Maar dat had ik al gemeld. Normaal gesproken zijn we met z’n tweetjes van de partij. Maar het zou kunnen dat een van onze jongens meekomt. Slapen doen we gewoon thuis dus ik zal wel niet drinken.
Spannend jullie hebben een leuk weekend voor de boeg.
Hebben jullie elkaar al eens eerder ontmoet en waar wordt jullie weekend gehouden??
bisous
hannekeR
Sommigen hebben elkaar inmiddels ontmoet, Hanneke. Er wonen er nogal wat in de buurt van Moulins Engilbert, dus die weten elkaar inmiddels te vinden. Daarom ook probeer ik in die regio een eetlocatie te vinden waar we met zijn allen kunnen feesten (en slapen).
En waar ligt Moulins Engilbert dan ongeveer??
Hanneke, tussen chateau Chinon en St Honore les Bains
Ik heb dit weekend een mail gestuurd naar de burgemeester van Onlay, met het verzoek om assistentie voor het organiseren van een maaltijd. Ik denk dat iedereen voor zich maar accommodatie moet proberen te vinden, want de groepsgîtes zitten dat weekend vol. Jouw chateau, Ferry, leek me wat te luxe voor ons. Zit je zo opgeprikt in een nette zaal, terwijl ik toch meer het visioen had van een grote lange tafel en veel ongedwongen lol. Ik ga nu dus proberen om samen met een Comité des fêtes van een van de dorpen daar in de buurt een maaltijd te regelen. Waarschijnlijk met een traîteur of zo. Nog mooier (bedenk ik nu ineens) is als we konden ‘inbreken’ op een van de vele repas van associations. Dan doen we ook nog wat voor de regionale economie. Aan de andere kant moeten we er dan wel om een uur of minddernacht uit. Ideeën, mensen?
Onduidelijk met hoeveel we komen, en of we we kunnen. Dochterlief wil nu niet meer mee. Vrouw zit in buitenland. Ik houdt jullie op de hoogte.
Vertel je dochter dat er leuke dorpelingen aanwezig zijn….
Ach, Robert, ze denkt er nu -boos en verdrietig- zo over, maar isdat in april/mei vergeten! (niet dat ik het wil bagatelliseren)
Waarschijnlijk heeft ze zoiets van “die lui weten alles van mij. Die hoef ik niet te zien.”
Robert zal toch wel zo kies zijn geweest dat ie dat niet heeft doorgegeven? Je denkt toch niet dat mijn dochters weten dat ze met hun tronie bij jullie bekend zijn? Ja: in mei weten ze het. Maar dan is het te laat.
Krek, dat het te lux zou zijn dacht ik zelf ook al, maar het was iets! ik geloof dat hij ook traiteur is
Als we nu gewoon zorgen voor genoeg barbecues en we bestellen ergens vlees en halen zelf de verdere benodigdheden, dan hebben we toch helemaal geen traiteur nodig, blijft alleen het probleem van een accomodatie…
Kan leuk zijn, Marjan, ik ga in ieder geval al donderdag, zodat we tijd genoeg hebben. Maar dan heb je nog het onderdakprobleem. Als het regent zit je met je BBQ mooi nat te worden. Het schijnt nogal ’s te regenen in de Morvan. Kent iemand een boer met een grote Hangar? (ik heb er zelf 1 van 10×10!)
bonjour,
Nederlander met onderhoudsbedrijf bied zich aan.Geen gezeur meer met onbetrouwbare en trage fransen die ofwel niet komen opdagen ofwel met de franse slag te werk gaan.Sinds 5 jaar woon ik even buiten Lyon en verhuur me aan kas eigenaren waar ik dde reparaties uitvoer.Dit werk begint me steeds gevaarlijker te worden, het lopen op oude verrotte franse kasdaken (nu ik met een francaise ben getrouwd en een dochtertje heb van 2). Bij deze bied ik me mdus aan om allerhanden technische klussen of tuinwerkzaamheden op te knappen voor de particuliere-markt. Helpen jullie me aan een goed adres om te adverteren of hebben jullie zelf iets te doen, mail me dan, en ik neem direct contact met jullie op. Groetjes René. a bientot?!
Wanneer je goed leest, René, dan steekt iedereen hier zoveel mogelijk zelf de handen uit de mouwen. Vind overigesn wel dat je je nieuwe landgenoten raar bejegent: onbetrouwbaar, traag, de Franse slag. Lekker ingeburgerd?
en wat heeft dit te maken met ons rendez-vous?
niks nakkes nada, maar spammers houden daar geen rekening mee, toch?
gummen dan maar
maar dan slaan onze opmerkingen ook nergens meer op!
En iemand moet de l*l zijn, toch?
Laat maar staan. René heb ik inmiddels aan de telefoon gehad. Is wel een goeie jongen. Beetje weinig gevoel voor nettiquette, maar je kunt niet alles hebben. Klusser nodig iemand? Hij verstaat Nederlands!
Ik lees hier in een oude Leven in Frankrijk dat in Moulin Engilbert twee restaurants zijn: Le Bon Laboureur (ook hotel – 0386842055) en Le Cadran. Le Cadran heeft een tuin met een prachtig terras aan de achterkant, waar je (eenvoudig) kunt eten. Is dit misschien iets voor ons? Wat weten de Hollandais met ene huisje in de buurt?
Eten in het hotel lijkt mij ok kan ik naar mn kamer kruipen
Le Bon Laboureur kun je lekker eten maar erg duur.
le Cadran was een leuk restaurant , niet duur en gezellig. Armand was een gezellige uitbater maar hij werd te oud en verkocht de boel. het is nog steeds leuk maar niet meer te (vr)eten daar, echt heel slecht
dat wordt dus bbq’en!!
Is nix mis mee toch? Gezellig samen inkopen doen, slades en stokbrood- en vooral wijn!!!- erbij en de beste cateraar kan d’r niet tegenop!!!
sa-la-des
(zucht)
aan het eind van zo’n dag lees ik mijn teksten niet echt meer na, zou ik wel moeten doen, maja…
Ja, ik vind bbq ook een goed idee, maar dan moeten we wel een dak hebben, want ook in Frankrijk (en vooral in de Morvan) kan het gemeen plenzen. Kunnen we bij iemand onder de hangar of in ene schuur? Of een partytent kopen dan maar? Die dingen kosten geen drol, bij de camion.
ik denk dat ik ruimte genoeg heb, zelfs onder het afdak, maarja, geen wc. ik ben er weer met de Paas, kijk wat er te regelen is
Patytent heb ik ook nog wel
Asl het zo vaak regent in de Morvan, waarom gaan we er dan naartoe?
het regent alleen maar als wij er NIET zijn
Oh… dan is het goed en hebben we toch ook geen partytent nodig of een dak boven ons hoofd..
Ik heb wel een groot zzzzzeil
Ik ben voor de bbq. we maken er een groot bachanaal van en laten ons helemaal vollopen, plek zat bij Ferry op zolder. Ferry graaft gewoon een veldlatrine, is dat probleem ook opgelost. En anders bellen we bij de buren aan.
Of we nodigen de buren uit.
Volgens mij leest Arthur zo af-en-toe mee
ARTHUR!!! mogen we je WC gebruiken????
Alien maakt ‘m daarna wel weer schoon (is ie goed in)
Wij hebben in Pannecot een prachtige camping met een prachtige feestzaal. Is dat niets? Ons Frans is helaas niet toereikend om bij de gemeente Limanton een en ander na te vragen, dus !!!!!
Verder kunnen we dan buiten en binnen, we nemen allemaal iets mee en gaan lekker bbq. De campeerders onder ons kunnen dan ook hun tentje opzetten.
Zou een goede oplossing kunnen zijn, Aat. Moet ik dus gemeente Limanton bellen voor die feestzaal?
geen slecht idee, ik ben wel Marry, maar dit terzijde
Mijn vrouw meende zich er mee te moeten bemoeien, en die wil graag de camping promoten anders wordt het helemaal zo’n dooie boel bij ons in het dorp. Vorig jaar had de camping een omzet van 3400 euro gedraaid inclusief de verhuuropbrengsten van de kano’s. De verhuur van de kano’s was het afgelopen jaar gehalverd van 24 euro naar 12 euro (waarschijnlijk 1 kano 1 dag). Maar op zich ziet de feestzaal er niet onaantrekkelijk uit met een terras aan het water. Ik weet alleen niet of de gemeente de camping open wil doen in mei, normaal is de camping alleen geopend van juni tot en met augustus. Dus dat moeten we even afwachten.
Sorry, Marry, maar ik zag Aat zijn mailadres dus ik dacht dat er een bugje was. Is Panneçot niet wat ver weg voor de anderen?
Robert(a) 0,1km, Ferry +/-8 km, Frank 14km, Ronaldus +/- 50km, Jij +/- 100km, Marjan 500km, Dineke 700km, Coco ook een eind weg enzovoort.
Correctie: ik slaap in het Atelier bij FrankG.
JohnP had al het hotel in M-E gereserveerd
idd dat klopt ennuh nieuwe vaste gasten uit nodigen hoeft van mij niet zo nodig zie log 010205
mee eens, men moet zich eerst nog maar eens langere tijd ‘bewijzen’. Kijk hoe het liep met ‘vaste gast’ Denis…
Nou, ‘k vind het idee van Aat erg goed! Maar ik kom niet ook al is het om de hoek!
@JohnP: daar ben ik het ook mee eens. We houden de groep zoals hij nu is, de Helden van het Eerste Uur (Heu?). Ik heb de burgemeester gebeld en we mogen de camping gebruiken. Alleen is er geen warm water, dus dan moeten we maar bij onze buurtgenoten douchen. De feestzaal kost 100 euro, inclusief camping, die dus speciaal helemaal voor ons is.
Klinkt goed toch? En als we niet kunnen douchen gaan we lekker met zijn allen stinken…
OK, we gaan er gewoon voor! Dat terras aan het water klinkt ook goed. En volgens de burgemeester kunnen we de kanoos ook gebruiken. Misschien biedt ik hem wel gewoon wat extra geld om de boiler een weekendje voor ons te stoken.
Hoeveel kampeerders hebben we? En hoeveel BBQ’s?
Reken voor ons maar op 2 volwassen en 3 kindercampeerders en 1 BBQ… een ouderwetse op kooltjes.
Hoe dan ook is het kamperen gratis, want dat zit bij de zaalhuur in.
Heel erg leuk, komt er tenminste wat leven in Pannecot. Wij hebben een BBQ.
Ik heb 2 grote tenten, 2 kleintjes en 1 BBQ
Let wel, voor onszelf neem ik maar 1 tent, maar wanneer iemand er 1 nodig heeft…..
Als het errug noodweer is, kunnen we dan ook in de feestzaal blijven pitten?
Ik denk niet dat er veel controle op zal zijn, Dineke. Ik weet niet eens hoe het er uit ziet.Volgens Aat en Marry is het leuk. Misschien dat zij bij wijze van voorpret alvast een plaatje kunnen gaan schieten? Of Robert(a). Dat is dan meteen zijn bijdrage aan de feestvreugde.
Wij hebben wel een magische grens overschreden: nog nooit heeft een log (anders dan het café) zoveel reacties gehad.
is er wel koud water en iets wat als (veld)keuken dienst kan doen?
ik heb nog wel een partytent
in dat geval is de 200 voor Krek, dus een rondje in mei
( wie zou de 100 zijn?)
begin maar te tellen, Ferry…
Ik zal een inderdaad een aantal foto’s maken maar dat kan ik pas in maart doen. Ik zal dan gelijk kijken of er een soort keuken in de feestzaal is. Koud water is er in ieder geval, naast het terras.
Er is een keuken en er zijn toiletten. Dus we kunnen sla wassen. Partytent is welkom voor over de BBQ’s heen. De meeste feestzalen hebben tafels, die je aan elkaar kunt koppelen. Maar doe rustig aan met het inpakken van de aanhangers, we hebben nog drie maanden.
Misschien wil Frank wel ff langsrijden voor wat foto’s
3 maanden?
voor je’t weet zijn we 2006 aan het plannen
Vanwegen de drukke werkzaamheden het feest even niet gevolgd. Even een update dus. Als we komen is dat hoogstwaarschijnlijk met 3 personen. De dames willen in een Hotel. Weet iemand wat in de buurt? ik denk dat we namelijk gaan combineren. D.w.z. dat we na afloop afzakken naar het zuiden, naar ons eigen huisje.
Wij zijn er met zn 2en 🙂
Het is bij ons nog ietwat onzeker: de 2 oudsten doen hun CSE in mei
In Moulin Engilberts zit Le Bon Laboureur. Daar heeft JohnP ook een kamer. Pages Jaunes zegt:
Le Bon Laboureur
17 pl Boucaumont 58290 Moulins Engilbert
Tel. 03 86 84 20 55
fax : . 03 86 84 35 52
Daarnaast vind ik nog:
Hotel Auberge du Bon Coin
15 r Colon 58290 Moulins Engilbert
Tel .03 86 84 25 99
Confort**, 9 chambres, grande terrasse
Restaurant, cuisine traditionnelle, pizzéria
CB, tickets-restaurant
Ik ben pas weer het weekend van 6 maart in Frankrijk, dus de foto’s moeten dan nog even wachten….
waarom kom je niet Robert(a)? wil je ons niet een keertje in het wild zien….
ik neem ook een BBQ mee…..als het weer het toelaat is er ook altijd een mogelijkheid om een duik in ons zwembad te nemen…..niet om te wassen!!!!
FF voor de juiste planning, wanneer is de aankomst en wanneer het vertrek. van vrijdag op zaterdag, of van zaterdag op zondag, we kunnen ook de hele week beesten:)
Wij willen donderdag gaan rijden en dan zondag weer terug…
Wij ook. Misschien woensdag
wij zijn er so-wie-so de hele week, maandag weer terug
kinders krabbelen terug, want CSE vlak daarop. We zien wel. Mogen ze ook op Bo passen, want dat is zo’n ongeleid projectiel, dat kan ik de andere stamgasten niet aandoen. (Labrador, niet op te voeden, kan niet wachten tot ie uit zijn puberteit is)
Ik zal mijn TT pan meenemen en voor wie wil TT maken 🙂
Ik hou het niet meer, John! WTF is TT
@Aat, kun je me een adres of routebeschrijving geven van de camping. Ik ben de eerste week van maart in Frankrijk, kan ik op één van onze zwerftochten even de lokatie aanschouwen. tnx.
TT = Tarte Tatin
Heb vrijdag een afspraak met Ronaldus, die mij op zijn berg heeft uitgenodigd. Hij vertelde me net dat het bij hem -18 was! Brrrr. En zaterdag gaan we samen naar de camping kijken in Panneçot. Scouten voor ons RV. Als je ook wilt komen, Aat… 11.00 bij de camping.
@Krek.: Ik zou wel willen. Maar helaas ik zit in Nederland. Het was oorspronkelijk wel de bedoeling om zaterdag 5 maart naar Framnkrijk te gaan maar mijn baasje heeft roet in het eten gegooid. Het kwam zeer ongelegen dat ik nu op vakantie wilde. En mijn arbeidsethos kent geen grenzen. Dus, domme lul dat ik ben, heb ik mijn vakantie twee weekjes opgeschoven.
Ach. Nou ja, ander keertje. Moet je maar met Jeanne afspreken, die heeft ook haar vakantie uitgesteld.
Aat, je bent welkom.
Het plan is 18 maart weg te rijden en de 21e weer terug.
We liggen wel op jouw route: boven Louhans.
Ik ga nu toch wel een beetje overstag, wij zijn er in die tijd dus???
Oké Robert(a) daar houden we je aan en als je niet komt opdagen kom ik je wel ophalen.
Heb net 1 kamer geboekt in het hotel Le Bon Laboureur. Via http://www.routard.com. Als dat maar goed gaat..
anders vinden we vast wel ergens een plekje RobertS
in een of andere ouwe schuur. Zullen zijn dames leuk vinden…
Wij hebben nog plek in de tent 😉
Hallo: ik heb 90! nieuwe mails allemaal van Internet Mail Delivery + attachment! Wie heeft er ook zoiets in zijn mailbox??? Even om te verifieren of het misschien met HeF te maken heeft….
shit, verkeerd venster!
Update, 6 mei rijden we vanaf ons huis in het zuiden naar hotel Le Bon Laboureur. 800 km. We zullen daar rond 16:00 of 17:00 aankomen. We zijn 3 personen. De bedoeling is dat we 8 mei weer teruggaan Naar holland. Daar willen we niet te laat aankomen omdat we de volgende dag weer moeten werken. 7 mei zijn we in voor boswandelingen, knutselclubjes, cross-country of andere bezigheden. Als er maar drank na afloop is. 🙂
7 mei is er niks georganiseerd. 6 mei ook niet. Noch 8 mei. Maar we hadden bedacht om wel op 6 mei met zijn allen te eten, af te sluiten met een onvoorstelbaar drinkgelag. 7 mei is gereserveerd voor de mentale en fysieke revalidatie, zodat het gezelschap op 8 mei (zondag) gezond weer op kan en naar huis rijden. Wie er al op donderdag 5 mei aankomen, kunnen op 6 mei overdag met zijn allen boodschappen doen voor de BBQ die avond. De restjes maken we dan de volgende dag wel op. Kamperen is gratis (is al straf genoeg) en alle kosten voor zaalhuur, eten en drinken worden hoofdelijk omgeslagen. Maar als iemand daarnaast iets wil doneren (John:P mompelde ooit iets van wijn), dan is dat natuurlijk altijd mogelijk.
@Krek ik dacht dat we zaterdagavond gingen eten, of heb ik dat verkeerd begrepen ?
En ja ik neem wat wijn mee wil even weten hoeveel gasten er ongeveer komen
@John: dat was oorspronkelijk het plan, maar toen Ronald en ik ter plekke waren, hoorden we dat de zaal zondagmorgen uiterlijk 10.00 uur leeg en schoon moet zijn voor een bijeenkomst van leraren. Dat betekent dus dat we óf zaterdagavond na het eten (en drinken) moeten opruimen, óf zondagochtend heel vroeg. Nou weet ik niet hoe het met jou is, maar dat lijkt mij niet echt een fijn plan. Daarom dachten we de maaltijd naar vrijdagavond te zetten (het is immers Hemelvaart donderdag en de meesten hebben vier dagen vrij), zodat we zaterdag op ons gemak kunnen bijkomen, wellicht samen nog iets ondernemen en zondag terugrijden. Past het niet in je plannen?
Ik zorg wel dat het gaat passen in mijn plannen, ik had inderdaad iets anders gepland
Ik hoop dat we op tijd zijn dan op vrijdag. Ik ging er ook vanuit dat het een en ander zaterdag zou gebeuren.