Klik logo voor smoelenboek.
Lekker fris hier. Goed begin van een nieuwe dag.
Eerst maar eens koffie.




We schrijven zaterdag, 5 maart 2005. Ronaldus en rijden naar de camping van Panneçot, waar we een afspraak hebben met de burgemeester. Gelukkig weet Ronaldus de weg, want we dreigen te laat te komen. Sterker, we dreigen helemaal niet te komen, want het weer is niet echt fantastisch.






Overigens, ook een oplossing…
Vorig jaar oktober heeft onze Franse vriend Pierre ons meegenomen tijdens een zoektocht naar verse champignons. Niks leuker dan je eigen voedsel zoeken in de natuur. Bij thuiskomst liet hij ons zien hoe je champignons klaarmaakt en bereid zodat je ze aan aantal dagen in de koelkast kunt bewaren. Het eerste wat moest dat was het schillen van de champignons, nou daar hadden we nog nooit van gehoord. Na het schillen wassen in koud water met een flinke scheut azijn. Spierwit werden ze. Daarna in plakken snijden en zonder water op het vuur. Zonder water? Ja, zonder water. Na een tijd stond er tot onze verbazing een behoorlijke laag vocht in de pan. Als de chapmignons grauw grijs van kleur zijn, zijn ze goed. Afgieten en klaar.. opbakken met knoflook en peterselie en smullen maar..
Zal de volgende keer eens vragen of hij ook verstand van truffels heeft of in iedergeval weet hoe je ze kunt vinden, want dat zijn toch wel de lekkerste paddestoelen die er zijn.






