
Het café is geopend! Lang leve Hollandais en France!






Kijk, na al dat geklets over computertaal, huizen in Frankrijk en alle ongein wordt het hoog tijd dat we eens even een stapje terug gaan doen.
Gewoon lekker gaan wandelen met mijn favoriete dier . Ik blijf erbij, het is en blijft gewoon pure zen.
Marjan



weer een site gevonden boordevol info die voor ons Frankrijkgangers best interessant is. Zo lees ik dat leitjes stormvaster zijn dan dakpannen.
http://www.livios.be/_home/home-N.asp
voorde fanatici onder ons is er ook een Franse versie.


ik heb het voor jullie gevonden en getest. Met dit prg-tje bel je gratis via Internet (voip) met iedereen die zich ook heeft aangemeld, echt Gratis, waar ook ter wereld. Daarnaast kun je met een soort prepaid ook bellen naar NIET-aangemelders. je belt dan naar een gewoon telefoonnummer maar betaalt alleen de lokale kosten. Op hun site is een overzicht te vinden van de kosten. http://www.skype.com/download.html
Allemaal aanmelden, kunnen we ook life chatten (max 5 tegelijk) Mij kun je vinden onder ferryanholt ![]()






Heske Vleming mailt:
Voor een onderzoek over tweetaligheid ben ik op zoek naar gezinnen met tweetalige frans/nederlandse kinderen tussen de 3 en 13 jaar. Deze gezinnen moeten of Nederlanders in Frankrijk zijn of Fransen in Nederland. Een Franse moeder en Nederlandse vader in Nederland of een Nederlandse moeder en Franse vader in Frankrijk mag ook. Met behulp van een vragenlijst wil ik meer te weten komen over opvoedingstechnieken en taalattitudes. Als u interesse heeft of meer wil weten kunt u mailen naar heskevleming@hotmail.com of bellen naar +31648791577. Bedankt en Groeten Heske Vleming
Marjan, iets voor jou?






Soms kom je zomaar eens op een site…
En dan lees je over een meisje van negen, nu hopelijk 11, dat zomaar weg is. Kwijt. Zoek. En dan denk je aan die ouders. En aan je eigen kinderen. En aan hoe kwetsbaar het allemaal is.
Soms kom je zomaar eens op een site,
waar je dan later slecht van kan slapen.

