
Met de nare ervaringen is het blijkbaar meegevallen, hoe zit dat met de echt leuke??



The bad man made his breakfast
De badman maakte zijn broek vast
He had a carefull mother
Hij had een kar vol modder
There was a lawyer in the room
Daar was een luier uit de room
He was brave in the war
Hij was braaf in de war
The girl with the soft eyes
De kerel met het soft ijs
Do you need a ticket, Jack?
Doe je niet een tikkie gek?
What do you mean?
Wat doe je, mien?
She watched the blue sea
Ze waste het bloesie
A walk in the town
Een wolk in de tuin
No parking here
Niet in het park heren
What a life
Wat een lijf
So soon as ever
Zo, zoen es effe



LEVE DE REPLUBLIEK !





In Nederland was ik er al vaste klant. En nu in Frankrijk weer. Ik kocht er een fax, een printer, een telefoon, zeker 20.000 velletjes printerpapier en heel veel ballpoints. Je kunt er zelfs (lelijke, dat wel) visitekaartjes laten drukken. Makkelijk bestellen, betalen op rekening, binnen 24 uur geleverd en als je eens het per ongeluk het verkeerde bestelt, komen ze zelfs een aangebroken rol faxpapier gratis omruilen!
Tjonge, het lijkt wel reclame. Nou ja, ik ben gewoon tevreden over Viking Direct.
Verzoekje van Dorine, via de mailbutton:
“Wij vertrekken voor 3 jaar naar frankrijk, ik zou graag nog wat prive lessen frans willen volgen voordat we vertrekken, hebben jullie tips?
Bij voorbaat dank, Dorine Drejer”
Nou, mensen, wat zeggen jullie. Sturen we Dorine naar de nonnetjes in Vught? Of is er iemand die wat wil bijverdienen door haar wat Frans bij te brengen?
wakker geworden terwijl de zon schijnt, da’s lang niet voorgekomen
Zo, de week is weer gebroken. nog iemand die een foto durft te (laten) plaatsen???
Even een serieuze tussendoor:
Ik wil weten hoe je met het openbaarvervoer van Nevers in Moulins-Engilbert geraakt d.w.z: reistijd, kosten en vooral welke bus!! Geen goed bedoelde adviezen als “kijk op de site van de SNCF” of-zo-iets, dat lukt toch niet WIE!?!
j’espere que aujourd’hui est une peut drukker dan gister


Hallo allemaal
Wij hebben een restaurant gekocht in de Dordogne, waar wij 20 oktober gaan starten. Het ligt in een klein dorpje Tursac tussen Montignac en Les Eyzies. We zijn druk bezig met alle voorbereidingen voor de verhuizing cq emigratie. Zijn er mensen die tips hebben voor ons? Bijvoorbeeld dingen die je zelf hebt meegemaakt en die ons kunnen helpen. Vertel je verhaal!!!
Groeten en misschien tot ziens
Karin en Edwin Zandvliet
une nouvelle semaine


Ik had er het al eerder over gehad ergens op dit log. Het woordje THUIS. Hier in Nederland bedoel ik mijn huis in Nederland. Voorbij Parijs bedoel ik daar opeens mijn huisje In Frankrijk mee. Ik hoorde het mezelf de eerste keer zeggen en was er zelf verbaasd over. Mijn vrouw wist meteen over welk huis ik het had. Dit roept bij mij de vraag op, wanneer is een huis je THUIS? Heeft dat met de afstand te maken?

shit, was is het nog vroeg


mooi feest geweest gisteren?