
Zie ik vanmorgen tot mijn grote schrik het gehate zevenblad de kop opsteken in mijn bloementuin! Dus: zondag of niet, dat wordt de handen uit de mouwen en eruit trekken tot je niks meer ziet.
In het Frans wordt het Herbe aux goutteux genoemd. Ook wel Pied de Chèvre .
De jonge blaadjes schijn je als spinazie te kunnen eten (heb het nooit geprobeerd).
Enfin, in de berm is ie best mooi. Maar dus niet in mijn tuin.
Op deze site staan nog een paar foto’s.
Maar: niet alle onkruid is lelijk!
Hier wordt een lans gebroken voor het onkruid; wanneer het je interesseert kun je zelf kijken waar ze vandaan komt en voor het eerst in West-Europa voorkwam



















