
Net op de dag dat Wim Bavelaar een nieuw
forum opent op zijn site Wonen en Leven in Frankrijk, verschijnt de volgende oproep op Frankrijkforum:
contact wim bavelaar mieneke 10-11-2004
Hallo Wim, deze nederlandse journaiste zoekt contact met jou voor info werkmogelijkheden
De eerste die reageert, zij het twee dagen later? Juist:
Re: contact wim bavelaar Wim Bavelaar 13-11-2004
Beste Mieneke,
Sinds enige tijd ben ik niet meer actief op dit forum en had besloten niet meer te reageren. Maar nu je mij persoonlijk benadert, vind ik dat het contact verder privé moet worden afgehandeld. Overigens is net vandaag mijn nieuwsgroep over Frankrijk verhuisd naar de website www.infofrankrijk.com. Het is zoiets als dit forum, een prima forum, maar van een iets andere structuur. Men moet maar eens gaan kijken.
Wim
Ook toevallig. Een slechte journaiste (sic!) uit de regio Putten/Harderwijk zoekt Wim Bavelaar op Frankrijkforum, juist op het moment dat Wim een eigen forum start! Slechte journaiste? Ja. Want een béétje journaist zoekt Wim natuurlijk op Google. En vindt dan bovenaan een link naar een van Wim’s sites, met een mailadres. Maar nee. Mieneke vindt dat te gemakkelijk en post een stukje op FF, waar Wim juist een paar maanden geleden verondwaardigd de deur had dicht gesmeten om er
nooit meer terug te keren.
Tenzij hij nieuws heeft en snel veel mensen wil bereiken natuurlijk. Want Wim had natuurlijk ook gewoon een mailtje kunnen sturen naar
mienekebraakman@zonnet.nl. Haar adres stond namelijk gewoon bij de oproep. Beetje huichelachtig dus om publiekelijk te zeggen:
“nu je mij persoonlijk benadert, vind ik dat het contact verder privé moet worden afgehandeld.” En oh, trouwens, mijn nieuwe forum is open!
Nou ben ik geen helderziende, maar dit riekt toch wel heel sterk naar doorgestoken kaart. Geen wonder dan ook dat moderator Hans als door een wesp in zijn blote kont gestoken reageert. En direct daarna de sensatiebeluste Ink van
huisinfrankrijkforum er nog eens vét overheen natuurlijk, met een kwasi-verontwaardigd verhaal over commercie versus de ware Frankrijkliefde. Natuurlijk met link naar haar eigen site, waar het nog steeds maar niet écht gezellig worden wil en haar roep om ‘vooral niet bang zijn en reageren mensen’ steeds wanhopiger begint te klinken.
Beetje onverkwikkelijk allemaal. Ik wil jullie naar aanleiding hiervan dan ook één ding vragen. Alsjeblieft, als ik ooit dit soort huichelachtig mediageil gedrag ga vertonen, wil je me dan keihard tot de orde roepen?