
Klik logo voor smoelenboek.
Wegens een wat rommelig café gisteren maar even een nieuw voor de zondag.
Le repas de la cantine scolaire was een groot succes. Zo’n 160 mensen aan een ouderwetse
potée met per persoon een glas kir vooraf, als hoofdgerecht een stoofpot met een groot stuk spek, aan paar stukken worst, kool, aardappel en wortel. Toe: een kaasplateau en een stuk appeltaart met koffie. Dit alles voor 12 euro. De voetbalclub was er ook, en die hebben een behoorlijke bijdrage geleverd aan de baromzet.
Al is het wat laat geworden, doe ik plichtsgetrouw toch even een bijdrage aan Hollandais en France.
Ik wil graag een nieuwe richtlijn introduceren. Ik heb niet altijd tijd en energie om de domme opmerkingen van ongewenste en hersendode gasten te wissen. Daarom wil ik alle verstandige bezoekers vragen om in de normale kolommen
met geen woord meer te reageren op de aandachttrekkende reacties van url-spammers en zeurkousen, hoe irritant ook. Ze hebben – zo wijst de geschiedenis uit – onze hulp niet nodig om zich belachelijk te maken.
Mocht je ondanks deze richtlijn de onbedwingbare lust op voelen komen tóch iets onaardigs te zeggen, doe dat dan bij voorkeur in het Twistpunt. Het doelwit van je hoon weet jouw beledigingen ook daar heus wel te vinden.
En nu ga ik slapen, want straks om 10.30 uur moeten in de salles des fêtes de vloeren geweild, lege flessen opgeruimd en toiletten geschrobt worden. La vie en rose en France.