Niet omdat erom gevraagd werd, maar gewoon omdat de vorige serie over de terrassen(id van Dineke) zo’n leuk succes was. Dus stuur maar op die foto’s. Ik geef het startschot.

















Niet omdat erom gevraagd werd, maar gewoon omdat de vorige serie over de terrassen(id van Dineke) zo’n leuk succes was. Dus stuur maar op die foto’s. Ik geef het startschot.
















Omdat ik alweer een tijdje niets had gehoord (dit loopt al vanaf mei 2004) heb onderstaande e-mail verzonden. lees en huiver
Hallo XX,
kruip toch maar weer even in de pen.
ik wil graag weten of het uitblijven van een offerte betekend dat jouw (Franse) relatie; er geen zin in heeft, het niet voor elkaar kan krijgen of gewoon langzaam is. in de eerste twee gevallen kan ik dan zelf weer actie gaan ondernemen en in het laatste geval wil ik je toch vragen om hem achter de Franse broek aan te zitten. het is namelijk best mogelijk dat zijn prijs veel te hoog is en daarmee mijn budget te boven gaat.
Hallo Ferry,
Het is niet zo dat hij er geen zin in heeft.
Het probleem is om de heren die er in Moulins over gaan tot een accoord te krijgen.
Hij moet dat wat inmasseren.
En heeft al een boel voorwerk gedaan.
Het zal echter niet de meest goedkope oplossing zijn.
Ook weet hij nog niet of dedoor jullie aangeschafte fosse septic de juiste is.
Daar er een systeem moetr komen wat onder erlkaar ligt.
Ik weet niet hoeveel geld je ervoor beschikbaar hebt.
Graag overleg dat niet al het voorwerk voor niets gebeurd.
Groet, XX
Beste XX
Dit zal wel alles te maken hebben met de manier waarop de Fransen te werk gaan maar het gaat mijn pet een beetje te boven. Hoezo hebben de heren in Moulins-Engilbert een probleem om accoord te gaan en waarom hoor ik niet wat dat probleem precies is? Wat wordt er bedoeld met inmasseren? Zijn de gemeente ambtenaren van Moulins-Engilbert een beetje corrupt en moeten zij met kadootjes en dineetjes overgehaald worden om een in mijn ogen simpele bouwvergunning af te geven?
Jouw relatie heeft een boel voorwerk gedaan; zou het niet correct zijn als ik wist wat hij allemaal voor mij doet?
De fosse die bij mij in de schuur staat zie ik overal om mij heen gebruikt worden.
Hoeveel geld ik ervoor beschikbaar heb is niet belangrijk. Veel belangrijker is, dat als je ter zake kundig bent, dat je snel een offerte kunt maken zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Overleggen of al het voorwerk voor niets gebeurd heeft geen zin, dat hangt van de offerte af.
Je begrijpt het al; deze briefwisseling betekend natuurlijk dat wij weer terug zijn bij af
Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand van jullie een idee heeft wat de aanleg van een simpele Fosse-septique mag kosten.
Verder heb ik nog twee opties: 1: ik ga in overleg met mijn Franse buurman of 2: ik ga zelf naar de gemeente met de vraag of zij dit voor ons kunnen oplossen, alleen moet er dan wel iemand mee die ruime kennis van de Franse taal bezit
Ferry & Jeannetta



Aardige site gevonden met veel info over ADSL. kun je gelijk uitzoeken of ADSL in jouw buurt verkrijgbaar is.















Even een nieuw begrip introduceren, in ieder geval bij de meesten van jullie….ik heb er dagelijks mee te maken….

